Nagyalásony-Dabrony-Nemesszalóki Társult Evangélikus Egyházközség

Biciklitúra 2006
Luther Bike Tour 2006

LUTHER-BIKE-TOUR 2006

**A bal oldali menüben a Luther Bike Tour 2006 cím alatt sok szép képpel kedveskedünk az ide látogatóknak.**

"Nagy Zoltán nagyalásonyi-":http://www.lutheran.hu/z/honlapok/nagyalasony/1contacts , és "Vancsai József bakonyszombathelyi":http://www.lutheran.hu/z/honlapok/bakonyszombathely/04/041 lelkész vezetésével 10 fős ifjúsági csoport indult útnak július első napjaiban a Felvidék egy apró részének kerékpáros meghódítására. Sajógömörre - ahol a szállásunk egy szépen felújított, a múlt század hangulatát idéző házban volt - autóval mentünk. Útközben a sok szép táj mellett megtekintettük Rimaszombat főterét is, ami az elmúlt esztendők rekonstrukciós munkái nyomán visszanyerte régi szépségét. Petőfi Sándor rövid élete alatt ide is elvetődött, de a közelben volt református lelkész és itt született Tompa Mihály, akinek egy szobor is emléket állít, ugyanígy e helyiség szülöttje és mellszobor is őrzi emlékét Blaha Lujzának. Az egykori híres "Egyesült Protestáns Gimnáziumról":http://www.tmrg.szm.sk/iskola%20tortenete.htm is hallhattunk egy rövid történeti áttekintést. Miután megérkeztünk utunk végcéljához - ami egyben kerékpáros túráink kiindulópontja is volt -, tettünk egy kis sétát a rokonszenves kis falu központjában, ahol a templom előtt, egy Mátyás szobor tanúskodik arról, hogy a monda szerint az igazságos király itt tanította meg kapálni a főurakat. Másnapi kerékpáros túránk Szlovákia és egyben Európa egyetlen aragonit barlangjához vezetett vadregényes erdei utakon keresztül, mely Ochtina (Martonfala) határánál húzódik. Fáradtan érkeztünk szállásunkra, mert a nagy melegben ez a 60 km is próbára tett mindannyiunkat. Zoli bácsi édesanyja minden este meleg étellel várt bennünket. Az este jó hangulatban telt: meglátogattuk a helyi evangélikus templomot, kártyáztunk, jókat beszélgettünk. A következő napon - a betervezett több mint 200 kilométeres út miatt - autós kirándulást tettünk. Először Jókai, 'A Lőcsei Fehér Asszony' című regénye cselekményinek egyik színhelyét, Krasznahorka várát tekintettük meg, és jártuk végig annak tárlatát. Majd utunk a dobsinái jégbarlanghoz vezetett, mely Európa-szerte híres jégképződményeket őriz több ezer éve. A Magas-Tátra sem maradhatott ki aznapi túránkból. Poprádon ebédelve megkóstoltuk a szlovák nemzeti ételeket, ezt követően pedig a régi fürdőhelyről, Ótátrafüredről, rövid kirándulást tettünk a Tar-pataki vízeséshez, mely páratlan szépséget hordoz magában. Utolsó kerékpáros túránk a Domicai-cseppkőbarlanghoz vezetett. Ez az 5 km-es barlang, része a 26 km hosszú Aggteleki Baradla-barlangrendszernek, a kettő azonban vastag rácsokkal van elválasztva egymástól, a magyar oldal részbeni feltáratlansága miatt. Itt nagyon érdekes cseppkőalakzatokat láthattunk, melyeket az emberi fantázia az elnevezéseik által szinte megelevenített. A külvilág zaja után jól esett a háborítatlan csendben csónakra szállni és ebben a sajátos áhítatban rácsodálkozni Isten teremtő munkájának határtalanságára. A nagy melegtől és egy csalánerdőn való átkeléstől elgyötörve jól esett a tornaljai strandon megmártózni, melyet a Sevicce-forrás táplál. Ezt a vizet egyébként palackozzák is. Szinte észre sem vettük, és elrepült ez a pár nap, amelyen az egykori 'Gömöri Vármegyének' csupán töredékét ismerhettük meg, de reményeink szerint még visszatérhetünk erre a csodás vidékre. Ezzel a csapattal már tavaly is túráztunk, és mindnyájan szeretnénk, ha ez évről évre megismétlődne.

Írta: Pintér Noémi

Társoldalak
Biciklitúra 2005
Biciklitúra 2007

© Magyarországi Evangélikus Egyház, Internet Munkacsoport, 2003.
Az adatok kereskedelmi célra nem használhatók. Minden jog fenntartva.